Powered By Blogger

Monday, February 11, 2008

Cuti Raya Cina 2008

Tahun ini merupakan tahun tikus bagi tahun baru cina. Dlm iklan TV mesti ada gambar-gambar tikus duk kejar2 ngn kucing. Last sekali, tikus mesti menang.
Aku lak bleh balik kg tp bukan utk sambut raya cina.
Da jadi rutin, tiap kali cuti mesti nak balik... hehehe... Tambah lak nie cuti selama seminggu....

Tp byk la citer la nak blk kg nie. Aku balik kg pada 3hb February ngn kereta kawan aku.....

1hb February
Aku bertugas hantar kawan aku blk kg.
Mmmm... Arie nie la arie paling malang.... Ceritanya seperti yg aku post sebelum nie... hehehe

2hb February
Oh ya... Aku sepatutnya balik arie nie... Bas kul 9.30 pagi.... Mlm tu, aku tgk muvee, cerita pirate of carribbean.. Kul 5 baru tdo...
Biasa la, mlm2 nak balik nie, kena la tdo lwt skit....
Tp, ble da tdo lewat, bgn pun lewat la...
Aku sedar2 da kul 9.25 pagu... Waa... Waa... AKU TERLEPAS BAS...
Begitula ceritanya aku kena balik 3hb Feb ngn kawan aku....

3hb February
Mlm tu duk layan muvee lagi tp tdo awal skit... Lbh kurang kul 3... hehehe
Janji nak gerak dari KL kul 8 pagi... Tp, aku pun sedar2 dah kul 8 pagi.
Nasib baik la nie bknnya bas... Bgn2 tgk henset, kawan aku da antar mesej suruh ready....
Aku pun cpt2 mandi n balas msg tu... APA???? Dia pun kat umah dia lagi...
Dia samapi sini pun da dekat kul 9 pagi...
Kitorang pergi sarapan kat kedai depan Perumahan Pantai Permai...
Mkn nasik lemak jer....
So, kte gerak la nak balik kg lalu ikut jalan KT...
Plan nak naik bas ke besut dari KT n kwn aku yg sorang nie ke KB

Best giler ikut jalan Lebuhraya Pantai Timur nie, straight jer ke Terengganu...
Sempat gak berhenti kat Tempat Rehat... Tp, kaki nie sakit sgt, x bleh jalan sgt... huhuhu
Kitorang samapi KT lebih kurang kul 3.30 petang... Ingt nak trus naik bas kul 4 tp tiket da habis...
Oh ya... Sebelum tu kitorang pergi beli keropok losong kat losong...
Mmmm... Kitorang beli tiket bas kul 5.30 petang n sebelum bas gerak, gi la jalan2 kat pasar payang....

Ingt bas Trans yg lawa tp buruk giler.... Driver plak poyo jer, asyik duk puji bas SKMK tu jer...
Dan ada lak makcik yg asyik nak duk depan dan nak tukar ngn aku... Aku jer yg malas.. hehehe...
Makcik tu plak byk cakap, aku mls nak layan...
Dlm perjalanan tu la, aku baru nampak Masjid Kristal di Taman Tamadun Islam yg duk war-war kat TV...

Aku sampai Jerteh kul 7.30 petang, trus masuk KFC n wat gapbuster....
Gi solat n balik rumah dan dtg CC utk submit report...
Penat tul arie tu...
Kwn aku yg ke KB tu lak sampai hampir kul 9 mlm...

Kat Kampung
Masa kat kg, mak sedara aku wat balik kereta waja auto... nie la peluang aku nak try kereta baru...
esok tu, aku trus pinjam n wat2 tau naik kereta auto...
Tp, aku ada la dgr2 nak naik kereta auto nie, senang ajer...
Nak Undur, guna gear R...
Nak Gerak, guna gear D...
Parking, ltk jer kat P...
Tp, aku tak tau 3,2 dan L tu pebende.... Dtg KL nie jer baru tanya kawan...

Aku gak sempat pergi ke La Hot Spring ngn mak sedara, adik2 dan sepupu2 ku....
Aku pergi sana pada har raya cina... Ramai giler org...
Aku da la sakit lagi kaki nie, xnak plak basahkan seluar... So, just rendam kaki kat air panas ajer....
Aku gak duk jaga bdk2 yg umur xsmpy 2 thn tu... Seronok tgk dia main....
Bdk2 nie kalau main air, xingt nak blk... Da la ptg tu dlm kul 3.30, diorang ada kelas...
(ISK3... CUTI2 pun ada KELAS)

Aku gak dapat RM200 masa duk kat kg... Just pergi dgr syarahan, dpt duit...
Apa lagi yg ditunggu, aku gi daftar kehadiran pastu blk umah... Tiba masa ambik duit, aku pergi ambik....
Tp, kul 12.30 kena pergi wat gapbuster kat pasir puteh... Aku pergi sana kul 1, dan dlm setengah jam aku sampai sana.... Laju giler, ntah kena speed trap ke tak....
Masuk KFC nie, ramai giler org, nak order pun da lebih 10 minit....
Tp xper, dpt RM70 nanti... hehehe

Aku submit repot tu pd mlmnya... Smpt tgk bola kat CC... Aston Villa belasah Newcastle 4-1.

10hb Feb
Hari nie aku blk KL. Naik kereta ngn kwn aku di KB...
Awl giler pergi tunggu bas lastly, bas plg awl kul 7.30....
Aku smpy kb kul 9 pagi...
Nak dtg KL tu jem giler... 2 jam baru 70 km....
smpy KL dlm kul 8.30 mlm... Penat2 tp sempat buka internet dulu....

~~Kaki nie still sakit...huhuhu~~

0 comments: