Powered By Blogger

Friday, December 28, 2007

Sampai KL balik..... hehehe....

Akhirnya....
Aku da balik KL... :D

Aku naik bas 27hb malam dan sampai 28 hb pagi
Penat gila tunggu bas kat stesen bas tu... Kat tiket tulis kul 9 mlm, tp bas sampai kul 11.30 malam....
Cian kat ayah ngn kakak aku..... Sampai t'tido anak sedara aku sorang tu....

Mmmm..... Aku sampai KL dlm kul lapan(still dlm bas) tp aku nie ntah nape ngantuk sgt, smpy kat setapak tu terlelap plak, sedar2 sampai kat tol shah alam... Huhuhuhuhu.....
Aper lagi, nasib baik aku nie da biasa.... hahahahaha....

Aku lepak dulu kat stesen bas Shah Alam tu nak tgk kot2 ada bas ke KL, tp x nmpk2 pun...
Terpaksa la pi tanya orang gak....
Makcik kedai tu cakap tunggu bas kat "bus stop" belakang tu...
Jalan la aku dan jumpa tempat tunggu bas...
Ada 2 bus stop, satu yg bas mini dan satu lagi yg rapid KL...
Aku naik yg rapid KL... hehehe
Kat dlm tu aku tgk route dia.... Rasa cam salah jalan jer.....
Sampai je kat perhentian last bas nie, aku tanya driver, rupanya aku dah "wrong way"...
Sepatutnya aku naik ke sebelah sini....
Nasib baik rapid KL nie guna satu tiket tu jer utk TEMPATAN....
Tp, masa aku da membazir....

Aku tunggu bas yg ke KTM Komuter gerak, katanya gerak kul 10 pg, nsb baik dia gerak awal lg.....
Aku naik komuter tu sampai ke stesen Angkasapuri..
Depan stesen Angkasapuri nie ialah Angkasapuri iaitu tempat letaknya RTM(TV1@TV2)...
Sampai jer, trus pemberita datang dan tanya naper aku leh sampai Shah Alam(tipu jer... hehehe)

Sampai umah dlm kul 11.30 pagi....
Huh.... Cam 12 jam journey plak.....
Sampai umah trus buka PC pastu terlelap plak....
Nsb baik sempat solat jumaat....

Pekehal la... Asyik sesat jer nie.....

0 comments: